Marketing
Herzblut für Kreativität.
Als Absolvent des Universitätslehrganges für Werbung und Verkauf an der WU Wien habe ich eine sehr gute und praxisorientierte Marketingausbildung genossen, die ich in weiterer Folge sehr erfolgreich praktisch umsetzen konnte. Ich habe dabei eine klassische Marketingkarriere über Positionen als Produkt- und Brandmanger hin bis zum Marketing Direktor durchlaufen.
Dabei konnte ich sowohl im B2B und Investitionsgütermarketing als auch im B2C und FMCG Marketing meine Erfahrungen sammeln. Ich hatte auch mehrfach die Einführung komplett neuer Produktkonzepte bzw. Produktlinien und deren internationale Koordination zu verantworten.
Im Marketingbereich verfüge ich daher über folgendes praktisches Know How:
- Strategische und operative Marketingplanung, -budgetierung und -kontrolle
- Personalführung und Agentursteuerung
- Entwicklung Marketing- und Werbestrategien
- Integrierte Markenführung (ATL, BTL im B2B und B2C Bereich)
- Trademarketing nach ECR Kriterien
- Categorymanagement
- Führung von externen Werbe- und PR Agenturen und Lieferanten
- Produktmanagement
- Brandmanagement
- Marktforschung und PR
Gutes Marketing ist vertriebsorientiert - guter Vertrieb ist marketingorientiert!
MARKETING
Passion for creativity.
As a graduate of the university course in advertising and sales at the Vienna University of Economics and Business, I enjoyed a very good and practice-oriented marketing education, which I was subsequently able to put into practice very successfully. I have had a classic FMCG marketing career, working my way through positions as product and brand manager to marketing director.
I was able to gain experience in B2B and capital goods marketing as well as B2C and FMCG marketing. I was also responsible for the introduction of completely new product concepts and product lines and international coordination on several occasions.
In the marketing area, I therefore have the following practical know-how:
- Strategic and operational marketing planning, budgeting and control
- People and Agency management
- Development of marketing and advertising strategies
- Integrated brand management (ATL, BTL in B2B and B2C areas)
- Trade marketing according to ECR criteria
- Category management
- Management of external advertising and PR agencies and suppliers
- Product management
- Brand management
- Market research and PR
Good Marketing is sales oriented - good Sales is marketing oriented!